نوشته شده توسط : عباس

 


مواد لازم:

 


450 گرم سینه مرغ بدون پوست و استخوان به صورت نواری برش زده
1/2 پیاز خلالی خرد شده
1 لیمو
3 فلفل دلمه قرمز ، زرد ، سبز یا نارنجی خرد شده
3 قاشق غذاخوری روغن زیتون
2 قاشق غذاخوری گشنیز یا جعفری تازه خرد شده
1/2 قاشق چایخوری پودر چیلی(فلفل قرمز) یا سس کچاپ تند
1/2 قاشق چایخوری پودر پاپریکا
1/2 قاشق چایخوری پودر پیاز یا پودر سیر
1/2 قاشق چایخوری فلفل سیاه
1/2 قاشق چایخوری نمک



طرز تهیه:

 


ابتدا پیاز ، مرغ و فلفل دلمه هارا در ظرف ها جدا گانه خرد کنید،سپس در یک کاسه کوچک 1 قاشق روغن،آب نصف لیمو ،پودر چیلی یا کچاپ تند،پاپریکا،پودر پیاز یا پودر سیر،فلفل سیاه و نمک را با هم مخلوط کنید و روی تکه ها مرغ بریزید و مرینیت کنید و برای حداقل 30 دقیقه بگذارید یخچال تا مرغ ها مزه دار شود،سپس در ماهیتابه 1 قاشق روغن ریخته روی حرارت متوسط گرم کنید.

مرغ های مزه دار شده را اضافه کنید و تفت دهید تا کامل پخته و طلایی شوند(حرارت نباید کم باشد که مرغ ها آب بندازد)،از ماهیتابه برداشته و کنار بگذارید،سپس باقی مانده روغن (1 قاشق)را در همان ماهیتابه ریخته، پیاز را اضافه و تفت دهید برای حدود 3 دقیقه.

سپس فلفل دلمه های رنگی را اضافه و تفت دهید تا مقداری نرم شوند،و دوباره مرغ های پخته شده را به ماهیتابه برگردانید ،و هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شود در آخر میتوانید طبق ذائقه تون باقی آب لیمو و جعفری یا گشنیز خرد شده را روی فاهیتا ریخته هم بزنید و بعد از دو دقیقه حرارت را خاموش کنید و گرم با نان لواش سرو کنید.



:: برچسب‌ها: غذا خارجی , غذا , آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عباس

 کالزونه اسفناج و قارچ با سس مارینارا

مواد لازم:


1 لیوان به علاوه 3 قاشق غذا خوری آب ولرم
1 قاشق غذاخوری عسل یا شکر
1 و 3/4 قاشق چایخوری خمیر مایه
3 لیوان آرد هم‌منظوره یا آرد سفید
1 و 1/2 قاشق چایخوری نمک
5 قاشق غذاخوری روغن زیتون
1 تخم مرغ برای رومال کردن
مواد میانی

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

1 پیاز کوچک ، ریز خرد شده
150 گرم قارچ خرد شده
2 لیوان بی بی اسفناج یا اسفناج خرد شده
1/2 لیوان پنیر ریکوتا یا پنیر خامه ای
1 لیوان پنیر رنده شده موزارلا یا پروسس پیتزا
1/2لیوان سس
نمک،فلفل سیاه و ادویه دلخواه

طرز تهیه:


در یک ظرف ، آب ولرم را با عسل مخلوط کرده بعد خمیر مایه را اضافه کنید با چنگال هم بزنید و روی ظرف را بپوشانید برای حدود 8-10 دقیقه تا پف کند و عمل بیاد،همزمان در یک کاسه بزرگ، آرد ، نمک و ادویه را با هم مخلوط کنید.سپس خمیر مایه ی به عمل آمده را به همراه 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را در آرد ریخته و مخلوط کرد و خمیر را جمع کنید و برای حدود 6_8 دقیقه روی سطح کار ورز دهید تا یک خمیر نرم و لطیف داشته باشید.

سپس روی خمیر را چرب کنید و در یک کاسه چرب شده گذاشته و روی انرا با سلفون بپوشانید و برای حدود 1 ساعت استراحت دهید تا حجم خمیر دو برابر شود.

در این فاصله مواد میانی را اماده کنید، یک ماهیتابه را روی حرارت متوسط ​​تا زیاد قرار دهید و 2 قاشق غذاخوری روغن بریزید و پیاز و سیر را تفت دهید تا سبک شوند بعد قارچ های خرد شده و اسفناج را به آن اضافه کنید.

به همراه مقداری نمک و فلفل و اجازه دهید روی حرارت بماند تا آب قارچ و اسفناج کشیده شود،بعد از پخت مواد میانی را کنار گذاشته تا کامل خنک شود و در یک کاسه با پنیر ریکوتا و پنیر موزارلا مخلوط کنید.

خمیر استراحت داده را به 4 قسمت(چانه) مساوی تقسیم کنید و کف سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانید و چرب کردید،بگذارید(میتوانید روی کاغذ روغنی مقداری ارد ذرت بریزید تا خمیر به کاغد روغنی نچسبد)



:: برچسب‌ها: غذا خارجی , رسپی , غذا ,
:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عباس

ابعاد جعبه پیتزا 

پیتزا جزو غذا های فست فودی پر طرفدار در سراسر دنیا است که در مدل های مختلفی پخته می شوند که تقریبا کمتر کسی است که پیتزا را دوست نداشته باشد و مزه خوشمزه این غذای پرطرفدار را نچشیده باشد ، عده ای از مشتریان دوست دارند پیتزا را در منزل میل کنند و غذا را با سرویس بیرون بر استفاده کنند ، در نتیجه رستوران ها جعبه هایی برای ارسال پیتزا استفاده میکنند که در ابعاد و طرح های مختلفی ساخته و ارائه می شوند .

ابعاد جعبه پیتزا

ابعاد جعبه پیتزا در رستوران های مختلف باتوجه به پیتزا هایی که ارائه می شوند متفاوت است ، رستوران هایی هستند که پیتزاهایی سفارشی با سفارش مشتریان خود تهیه می کنند و باید جعبه های متفاوتی نسبت به بقیه داشته باشند .

جعبه های پیتزا با طراحی خاص می تواند فروش بیشتری برای شما داشته باشد ، هر چقدر جعبه پیتزای رستوران شما زیبا ، شکیل و خلاقانه تر باشد ، حس مثبت بیشتری را به مشتریان شما منتقل می کند و این احساس خوب می تواند مشتریان تازه ی شما را به مشتری ثابت شما تبدیل کند .

شما می توانید با استفاده از خلاقیت خود جعبه های پیتزا را در ابعاد مختلف و در طرح های مختلف تهیه کنید و از این جعبه ها در غذا های بیرون بر خود استفاده کنید .

جعبه های پیتزا هایی نیز هستند که بصورت تکه ای ارائه می شوند که ظرفیت یک یا چند تکه پیتزا را در خود دارند و بصورت مثلثی ساخته و به مشتریان ارائه می شوند و از پتانسیل بالایی برای طراحی برخوردار هستند .

در تولید جعبه های پیتزا نیز از کاغذ های سینگل و کاغذ روغنی استفاده می شود تا بوی مقوای جعبه پیتزا با پیتزا ادغام نشود و از کیفیت پیتزا کم نشود و پیتزا با کیفیت و گرم به مشتریان برسد.



:: برچسب‌ها: ابعاد جعبه پیتزا , جعبه , فست فود , جعبه غذا ,
:: بازدید از این مطلب : 369
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عباس

کاغذ دورپیچ

کاغذ های دورپیچی که در سرو انواع غذا و ساندویچ در فست فود ها به کار می رود، از جنس کاغذ مومی است. امروزه کاغذ مومی بیشترین استفاده را در بین کاغذ های دورپیچ رستوران و فست فود دارد. جدا از آن، از کاغذ های کاهی و یا تحریر که از گذشته تا کنون استفاده شده هم همچنان استفاده می شود. اما بهترین جنس برای کاغذ دورپیچ کاغذ مومی است. در ادامه توضیحاتی در مورد کاغذ مومی در اختیار شما مخاطبان عزیز قرار می دهیم.

کاغذ مومی چیست

کاغذ مومی از جمله کاغذ هایی است که در رستوران ها و فست فود ها و به طور کلی در حیطه ی سرو غذا به کار می رود. خاصیتی که کاغذ مومی دارد ضد رطوبت و ضد چربی بودن آن است.

 استفاده از کاغذ های کاهی و یا تحریر می تواند برای سرو ساندویچ در فست فود یا به صورت بیرون بر، جلوه ی بدی داشته باشد. چرا که کاغذ چربی و رطوبت ساندویچ و یا هر مواد غذایی دیگر را به خود جذب می کند و وا می رود.
تاکید استفاده از کاغذ مومی به این خاطر است که در حفظ ظاهر ساندویچ و یا برگر شما بسیار خوب عمل می کند. امکان چاپ روی کاغذ مومی به صورت تک رنگ و دو رنگ هم وجود دارد.

نقش کاغذ دورپیچ در ارسال غذای بیرون بر

برای اینکه غذا هایی مثل ساندویچ و برگر را به صورت بیرون بر ارسال کنید، بهتر است آن را با کاغذ مومی بپوشانید و داخل پاکت و یا کاغذ دورپیچ از جنس مومی بگذارید. این کار باعث می شود ساندویچ و برگر بدون اینکه متلاشی شود به دست مشتری برسد.

با شیوع ویروس کرونا و همچنین با توجه به وجود اپلیکیشن اسنپ فود، غذای بیرون بر نسبت به قبل طرفداران بیشتری پیدا کرده است. لذا اهمیت دادن و وسواس به خرج دادن برایی بسته بندی و ارسال غذای بیرون بر، یک فست فود و رستوران را از دیگر رقبایش جلو می اندازد.



:: برچسب‌ها: کاغذ دورپیچ , کاغذ ساندویچ ,
:: بازدید از این مطلب : 337
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عباس


البته برخی نسخه‌های این پیتزا محتوی گوشت چرخ‌کرده، سوسیس و برش‌هایی از پنیر موتزارلا هستند.

حال پس از توجه به نکات فوق می توانید از میان برندهای برتر ، کالای مورد نظرتان را انتخاب کنید.

شاید خیلی از افراد به خمیر یا نان پیتزا اهمیت زیادی ندهند. اما خمیر پیتزا اساس یک پیتزای خوشمزه و باکیفیت است.

اگر فر ندارید نیاز به نگرانی نمی باشد زیرا بهترین مدل های پیتزا را نیاز می توان بدون فر در خانه تهیه نمود.

برای پخت آسان پیتزای شیکاگو کف سینی را با روغن چرب می‌کنند. این عمل به بر‌شته‌شدن بیشتر نان پیتزا کمک می‌کند.

اطمینان حاصل کنید که نامی را انتخاب نمی کنید که باعث سردرگمی افراد شود زیرا این امر تأثیر مستقیمی به شکل منفی بر تجارت شما خواهد گذاشت. معمولاً نام های جذاب برای مشاغل غذایی با کلمات مرتبط با مواد غذایی ساخته شده است که در ادامه محتوا به این اسم ها می پردازیم.

سوالاتی که در این جا مطرح می شود این است که، چه نوع اسمی برای مغازه فست فود شما مناسب است؟ چه نوع اسمی باید پیام صحیح را به مشتریان منتقل کند؟ آیا نام شما احساسات شما و طرز فکر شما و منحصر به فرد بودن مغازه فست فود شما را انتقال می دهد؟ اولین تصور وقتی مشتریان نام مغازه فست فود شما را می بینند چیست؟ نام مغازه فست فود خود را آزمایش کنید تا بنابراین پاسخ سؤال داده شده را داشته باشید.

 مشتری بالقوه شما نام کسب و کار شما را به عنوان یک برند تشخیص داده است، بنابراین آن را آسان و به یاد ماندنی کنید. در اینجا ایده های نام تجاری برای مغازه فست فود شما آورده شده است. همه افراد نیز لزوماً به طراحی های خلاقانه و چیزهای جدید احتیاج ندارند. خوب است که مغازه فست فود با اسم مناسب داشته باشید. اکنون که تصمیم به شروع یک سرمایه گذاری در زمینه تجارت مواد غذایی گرفتید، ضروری است که یک نام برجسته برای مغازه فست فود خود انتخاب کنید تا کار خود را و ارزش آن را امتحان کنید.

همچنین می‌توان در تهیه‌ٔ این پیتزا، به‌جای سس گوجه‌فرنگی از سس باربیکیو یا سس آلفردو استفاده کرد.

ارائه انواع  با قیمتی مناسب، سوله، تحویل فوری ساندویچ ، نصب سریع ساندویچ  و رعایت ایمنی در نصب از ویژگی های بارز شرکت ماموت می باشد.


این پیتزا را می‌توان بدون ابزارهای خاصی مانند کارد و چنگال میل کرد که با توجه به سرعت زندگی روزمره در نیویورک این امر بسیار مفید است.



:: برچسب‌ها: فست فود ,
:: بازدید از این مطلب : 348
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()